Головна > Новини Києва > Корисна інформація > У Києві готують до ремонту основні мости й автотраси

У Києві готують до ремонту основні мости й автотраси

У столиці у 2020 році продовжаться капітальні ремонти вулиць й шляхопроводів.

Про це «Вечірньому Києву» розповів генеральний директор КК «Київавтодор» Олександр Густєлєв.

– У центрі міста на капітальний ремонт очікують три об’єкти. Пейзажна алея – улюблений туристичний маршрут киян та гостей міста – буде оновлений, –говорить Олександр Густєлєв.– За планом, тут замінимо дорожнє покриття, освітлення, зробимо підсвітку найкращих скульптур, підсилимо підпірну стіну. Також буде зроблено нові оглядові майданчики та сходи в зелену зону. Що стосується капремонту Софійської площі, то досі тривають перемовини з Міністерством культури та керівництвом Софійського заповідника щодо деяких моментів у проєкті. Якщо нарешті буде знайдено спільну мову, то розпочнемо роботи у теплий період року. З Театральною площею ситуація простіша. Є проєкт, ми готові взятися за роботу. Тут суміжні роботи спочатку проведе Національна опера України. Річ у тім, що під площею розташовані підземні приміщення театру. Їх вкрай потрібно ремонтувати, і це зроблять «відкритим способом». Нещодавно з керівником театру Петром Чуприною узгоджено графік виконання робіт. Спочатку піднімемо покриття площі. У підземних приміщеннях проведуть капремонт, через відкриті частини завантажать обладнання для театру. Після цього ми зробимо нове покриття площі, нові сходи, освітлення.

 Наскільки «Київавтодор» готовий до капремонту мосту Патона?

– Наша корпорація визначена замовником робіт із реконструкції. Але є непорозуміння з Мінкультом, який вид робіт – реставрація чи реконструкція можливі на мосту, що визнаний пам’яткою архітектури. На жаль, згідно з ДБН, у рамках реставрації ми не зможемо виконувати відновлювальні роботи на прогонових спорудах. Аби не втрачати часу, у 2020 році проведемо повне обстеження мосту із залученням вчених НАНУ та Інституту ім. Патона, щоб з’ясувати стан прогонової споруди і можливість заміни певних елементів. Роботи із заміни можливо проводити за часткового обмеження руху. Майбутня реконструкція мосту і передбачає поетапне проведення робіт на кожній з половин мосту.

– Коли можна очікувати на ремонт вулиці Кирилівської?

– Це дуже актуальний для столиці об’єкт, і нині завершується створення проєкту реконструкції. Тут потрібні дуже складні роботи, адже це одна з найдовших і важливих вулиць столиці, що поєднує декілька районів міста, по ній прокладено завантажену і популярну трамвайну лінію, яку треба привести до сучасних стандартів. До того ж вулиця щільно забудована з порушенням червоних ліній, що ускладнює проєктування. Ми пропонуватимемо для реконструкції можливість інвестування або використати систему державно-приватного партнерства. Це потрібно, щоб залучати інвесторів й виконувати масштабні роботи, адже об’єкт дорогий і реконструкція за рахунок місцевого бюджету розтягнеться на довгі роки. А додаткові кошти інвесторів дадуть можливість залучити потужну підрядну організацію, яка зможе одразу на кількох складних ділянках виконати роботу. І загалом – завершити всю реконструкцію за 2 роки. Тоді зміниться на краще транспортна ситуація, зміниться система трафіку на Подолі, Куренівці.

– Коли чекати на продовження реконструкції проспекту Бандери?

– Восени завершили реконструкцію проспекту і нанесли покриття двох нижніх шарів асфальтобетону. Залишилося на цій ділянці покласти верхній шар і з початком дорожньо-будівельного сезону взятися за ділянку проспекту Бандери від Йорданського озера до вулиці Олени Теліги. Взимку тут проводять роботи, не пов’язані з укладанням асфальту й підготовчі роботи до наступного етапу. Якщо погода дозволить, розпочнемо реконструкцію у березні. Дорожнє покриття на проспекті довелося значно підсилити через те, що втричі зросли навантаження на магістраль. Тут укладали й сухий бетон, полімерну сітку, що підвищує пружність дороги, її довговічність. Так само підсилювали й дорожнє покриття Дарницької площі, дороги вздовж лінії швидкісного трамваю.

У наступному році «Київавтодор» також виконуватиме капітальний ремонт Броварського проспекту, проспектів Комарова та Героїв Сталінграда, розпочне капремонт вулиці Борщагівської, завершить роботи на Борщагівському шляхопроводі, та шляхопроводів на вулиці Богатирській на перетині з проспектами Оболонським та Бандери. Залежно від успіху перемовин щодо кредитів від ЄБРР, може розпочатися капітальний ремонт Мосту метро.

– Які зовсім нові дороги з’являться у 2020 році?

– Будівництво нової дороги також у затверджених планах. Це буде дорога на вулиці Довбуша, що поєднає вул. Алматинську з Броварським проспектом, – говорить Олександр Густєлєв. – Ця нова дорога змінить систему трафіку в районі ДВРЗ, виведе його з тупика. Тут з нуля прокладатиметься дорога першої категорії – тобто вона матиме по дві смуги руху в кожному напрямку. А також нові пішохідні тротуари й велодоріжку. Починаючи з 2015 року, всі ремонти вулично-дорожньої мережі у Києві проводимо у комплексі: доріг, тротуарів, зливової каналізації, прокладаємо вело доріжки, встановлюємо бар’єрне огородження, нове освітлення. Якщо проводимо реконструкцію, то виконується й ремонт чи перекладання підземних комунікацій.

– Середні ремонти доріг – що це?

– Це полегшений ремонт дорожнього покриття, це напрямок роботи, яким ми намагаємося змінити підхід до поточних та відійти від ямкових ремонтів. Головне тут створити суцільне покриття всієї ділянки руйнування, адже це краще з огляду на безпеку дорожнього руху й подальшу експлуатацію дороги. Середні ремонти виконуємо по всьому місту, але у 2020 році їх кількість збільшиться. У 2019 році зробили середні ремонти на 23 об’єктах та 23 дорожніх спорудах. Ямковий ремонт виконується тільки для швидкої ліквідації аварійно-небезпечних вибоїн.

– У місті побільшало острівців безпеки для пішоходів…

– Безпеці дорожнього руху з кожним роком буде все більше уваги. Це не тільки стаціонарні й мобільні острівці безпеки для пішоходів, а й підвищені наземні пішохідні переходи, кольорова їх розмітка, встановлення антипаркувальних стовпів, паркувальних кишень. 

– Реконструкція якого об’єкту у 2019 році була найскладнішою?

– Борщагівського шляхопроводу. Буквально перед початком капремонту, а ми вже знали, що він в аварійному стані, трапилося сходження його прогонової споруди з ригеля. Могла статися катастрофа. Проте «Київшляхміст» ще в позаминулому році, передбачивши таку халепу, встановив підпори і сходження прогону відбулося на підготовлену поверхню. Потім почалася дуже складна робота. Довелося повністю розібрати частину шляхопроводу, щоб замінити все: балки, прогони, перехідні плити, трамвайні колії, і всі інші елементи споруди замінені на нові. Ця реконструкція й була найскладнішою і нервовою, порівняно з капітальними ремонтами на вулицях Алматинській, Федорова, Пушкінській, Кульженків, Заболотного, проспектах Палладіна, Бандери, на шляхопроводах на вулицях Комарова, у зоні кінотеатру «Лейпциг», Оболонському проспекті й навіть на частині Мосту метро через Русанівську протоку.

– А у «Київавтодорі» ще очікують на снігопади цієї зими?

– Звичайно, природа ще візьме своє. Це може статися й у лютому, й у березні. Тому ми готові до заметілі. Взимку, аби забезпечити цілодобовий графік роботи, на кожній дорожньо-прибиральній машині, працює троє механізаторів. Влітку – по одному. Також цілодобово чергують диспетчери у ситуативному центрі, заступники керівників всіх підрозділів. Тобто дороги столиці під повним контролем. 

– Тепер ви взимку дороги поливаєте?

– Нині активно використовуємо такий протиожеледний засіб, як соляний розчин. За його допомогою борються з ожеледдю в провідних країнах світу. Машини обробляють дороги розчином, який розпилюється під тиском – розпилюють його, а не поливають, чим економлять сіль і зменшують засоленість доріг. Особливо ефективний цей спосіб на дорогах, де є бруківка. Тоді розсіл потрапляє на поверхню каменів, а не в проміжки між ними. До речі, влітку ця ж техніка миє дороги, зокрема і з мильним розчином. Тепер при закупівлі машин для «Київавтодору» використовується принцип універсальності, або всесезонності. За пів години ми на такій техніці змінюємо обладнання –залежно від потреб. Ще навесні створені великі запаси зимових посипальних матеріалів: солі, піску, пісково-соляної суміші. Дорожня мережа також заздалегідь підготовлена до функціонування взимку. Йдеться про превентивну роботу проти утворення ям – заливку тріщин в асфальті. Цей спосіб дає можливість зберегти дороги до моменту капітального ремонту. З 2015 року дорожні служби столиці регулярно заливають тріщини. Тому кількість ямкового ремонту з року врік зменшується. Наприклад, у 2017 році ямковий ремонт здійснили на 285 тисячах квадратних метрах київських доріг, а в 2019 році – на 185 тисячах, і це завдяки завчасній боротьбі з тріщинами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Статьи